Beställning
Ab Velo-Moto Oy, företags-ID 3187594-2 säljer produkter i sin webbshop till myndiga konsumenter, företag och organisationer i Finland (hädanefter ”Beställare”).
Beställningen görs genom att lägga till en produkt i kundvagnen på webbshopen och betala med vald betalningsmetod i kassan.
För att slutföra beställningen måste beställaren lämna korrekta uppgifter, såsom förnamn, efternamn, leveransadress, telefonnummer och e-postadress.
Du kan också beställa produkter via e-post om du så önskar. Betalning sker då oftast via förskottsfaktura.
Fraktkostnader
De slutliga fraktkostnaderna visas i kassan på webbshopen. För transport av tillbehör, delar och utrustning använder vi Posti och Matkahuolto. Cyklar transporteras alltid av Netlux
Matkahuolto
Nära-paket: 6,90 €
Hemleverans: 12,90 €
Posti
Postpaket: 7,90 €
Hemleverans: 12,90 €
Cyklar
Cyklar under 1000 €, Hemleverans 49 €
Cyklar över 1000 €, Hemleverans 34,90 €
Upphämtning
Upphämtning från butik: 0,00 €
Leverans av cyklar
Cykeln som beställs från webbshoppen monteras alltid körklar och justeras innan den packas och skickas till beställaren.
Cykeln packas så att mottagaren bara behöver räta ut styret och justera sadeln till rätt höjd.
Alla justeringar och inställningar görs på cykeln som beställts för upphämtning i butik enligt kundens önskemål.
Återköp
Beställaren har rätt att ångra beställningen, återlämna hela eller delar av ordern inom 14 dagar enligt konsumentskyddslagen från det att beställningen mottagits.
Återköp eller avbeställning ska alltid meddelas först via e-post till info@vmsport.fi. Du får instruktioner för återlämning av din beställning som svar via e-post.
Återlämning av produkten är inte gratis. Vi drar av kostnaden för returneringen från återbetalningen. Den returnerade varan måste vara i säljbart skick och i originalförpackningen.
Vänligen tejpa inte på själva skonlådan, använd istället skyddsplast eller separat kartong. Beställaren ansvarar för återlämnade produkter tills de har nått oss.
Paketera de returnerade produkterna noggrant. Om den returnerade varan har använts så att den inte längre kan säljas som ny, drar vi av ett belopp för värdeminskning från summan som återbetalas. Detta belopp är alltid fallspecifikt.
Bara provning och hantering orsakar inte värdeminskning.
Avbeställning
Om du vill avbeställa din order, meddela om avbeställningen via e-post inom 14 dagar från beställningen till info@vmsport.fi. Ange beställarens namn, ditt ordernummer och att du vill avbeställa ordern i e-postmeddelandet. Vi återbetalar mottagna betalningar för beställningen så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter mottagande av avbeställningsmeddelandet.
Ett oanmält paket är inte samma sak som att avboka en order. Om din order returneras till oss utan meddelande om avbeställning, drar vi av den totala kostnaden för leverans och returnering från återbetalningen, minst 20,00 €.
Förseningar
Produkter som säljs i vår webbshop finns i vårt lager för det mesta, så förseningar är sällsynta. Om en beställd produkt är en ”leveransprodukt” eller en förbeställningsprodukt som vi ännu inte har i lager, ger vi alltid en leveranstid baserad på bästa tillgängliga information. Om förseningar inträffar i en sådan produkt eller beställning, kommer vi alltid att kontakta beställaren. Vid behov kan beställningen delas upp och skickas i separata delar när produkterna når vårt lager.
Reklamationer
Om produkten är försvunnen eller skadad under leveransen, meddela detta omedelbart (senast inom 14 dagar) till info@vmsport.fi. Om du ser skador på paketet du har mottagit, meddela detta omedelbart till kuriren eller upphämtningsplatsen när du tar emot paketet och informera oss också via e-postadressen ovan.
Om en defekt uppstår på produkten efter mottagandet, meddela oss så snart som möjligt via e-post. Bifoga en beskrivning av felet, en kopia av beställningsbekräftelsen från webbshopen och eventuellt foton av skadan i din reklamation. Vi hanterar reklamationer så att de orsakar så lite olägenhet för beställaren som möjligt.